Lysebotn - Preikestolen - Reisverslag uit Lysebotn, Noorwegen van A B - WaarBenJij.nu Lysebotn - Preikestolen - Reisverslag uit Lysebotn, Noorwegen van A B - WaarBenJij.nu

Lysebotn - Preikestolen

Blijf op de hoogte en volg A

01 Juni 2015 | Noorwegen, Lysebotn

Het was te onstuimig om gisteravond een tent op te zetten. Tel daar Bram zijn voorbereiding bij op en bedenk dan dat we, relatief warm, in onze Ford geslapen hebben. Prima te doen en meteen klaar om naar onze volgende uitdaging te rijden: Preikestolen. Ook wel "de Preekstoel". Een berg met een aardige klim, omgeving om volop van te genieten en dan de top. Dit is er weer een om in ons boekje op te nemen. Gigantisch mooi! Een enorm uitzicht en zelfs met de regen die we erbij hadden absoluut fantastisch. Misschien ook wel daardoor. Gaf toch net dat beetje extra. Dit seizoen, noodgedwongen keuze, is misschien niet het leukste, maar wel het beste seizoen. Juist door dit onstuimige weer trekt het relatief weinig toeristen waardoor we weer als Remy's door de natuur lopen en geheel zelf kunnen genieten van alles wat de natuur ons te bieden heeft. De enkele andere verdwaalde idioot gebruiken we gelijk voor het maken van een foto.

In de middag hebben we nog een extra wandeling gemaakt. Naar een grote waterval. Minder imposant dan onze voorgaande wandelingen, maar waar mogelijk tig keer gevaarlijker. Spekglad! Gelukkig vooralsnog geen gewonden. Dat kunnen we ook niet gebruiken met het programma van morgen: Trolltunga. Een loopje van slechts 8-10u. Gelukkig hebben we onze benen genoeg rust gegund. Voordeel is wel dat waar we ook zitten/liggen, we slapen als roosjes.

• 04 Juni 2015 - 10:20

Annemieke:

dit moet toch de goedkoopste vakantie worden tot nu toe, kniepers zijn jullie.
    Jammer dat jullie de foto's er nog niet bij kunnen doen want we zijn natuurlijk reuze benieuwd naar al dat moois. Ook die foto van jullie autobed!
    gladde rotsen is niet zo mijn ding, je kan toch een smak maken, alleen bij de gedachte alleen al krijg ik een pijnscheut.
    veel plezier lieverds

xx mam

• 04 Juni 2015 - 10:59

Jony:

Gisteravond tv programma gezien van Sybrand Niessing, normaal gesproken krijg ik kromme tenen van hem, maar hij was met mensen in Noorwegen op zoek naar hun (vakantie) woning, ik ben maar blijven kijken zodat we de omgeving konden zien!! Prachtig!! Geen idee welk deel van Noorwegen het was maar het zag er prachtig uit. We kregen ook nog een kijkje in de woning van Kees Verkerk, kennen jullie vast wel........in een heel grijs verleden was dat onze topheld wat schaatsen betreft, zeg maar de Sven Kramer van nu. Hij is getrouwd met een Noorse. Schitterend woonachtig met zicht op een fjord.
    Slimme zet, slapen in een Ford!
    Blijf goed op elkaar passen en geniet met al jullie zintuigen.
    xxx jony