Aurland - Innvik - Reisverslag uit Innvik, Noorwegen van A B - WaarBenJij.nu Aurland - Innvik - Reisverslag uit Innvik, Noorwegen van A B - WaarBenJij.nu

Aurland - Innvik

Blijf op de hoogte en volg A

04 Juni 2015 | Noorwegen, Innvik

Heerlijk geslapen in ons tentje vannacht. Kan ook bijna niet anders, want Bram had het windscherm opgezet (hetgeen hij meenam in plaats van zijn slaapzak. Over gewichtbesparing gesproken). Kwam het echt door dat windscherm? Geen idee. Ik weet wel dat hij zich er liever inrolt om 's nachts warm te worden dan dat hij dat kreng nog een keer opzet. Staat enig op de foto, maar dat gebeurt niet nog een keer.

Vandaag zijn we naar Innvik gereden. Heerlijk gewandeld in het bos van de Fjorden. Verschrikkelijk natte voeten gekregen, tot kramp aan toe met dat koude water, maar absoluut genoten. Vreemd om in bos te zitten, terwijl je weet dat er zich allemaal rotspartijen en water om je heen bevinden. Geen gekke, wilde dieren, op wat eigenwijze schapen en geiten na, geen idiote verhalen, maar voor ons des te lekkerder. Bovendien vonden we tijdens deze wandeling onze nieuwe uitdaging. Morgen staat Mount Skala op het programma. De langste klim van Noorwegen. Hopelijk is deze wel tot de top bereikbaar.

Ps: Dit Noorse koppel heeft toch niet tot huwelijksperikelen geleid? Heeft ome Bob je al vergeven?

• 04 Juni 2015 - 21:00

Bob En Dymph:

Hoi wereldreizigers!

Wat een natte avonturen, jongens!
    En die slaapzak blijft een dingetje, Bram. Als je tachtig bent, moet je het waarschijnlijk nog horen!
    Groot verschil trouwens: jullie in de sneeuw en Niels en Karan hadden 41 graden in Sevilla gister! Maar een biertje en tapas maken het dragelijk, chatte onze Bourgondiër!

En ja jongens, oom Bob vergeeft mij ALTIJD!! Haha, soms kost het moeite.
    Duurde even, had een paar "afleveringen" van jullie avonturen gemist qua reactie. De aannemer is hier bezig, we krijgen nieuwe ramen in het hele huis. Wordt mooi en handig, maar een "beetje" rommelig is het wel.
    Dikke kus en zoek ergens een droog plekje!

Bob en Dymph

• 05 Juni 2015 - 09:16

Annemieke:

Mount Skala, wel ja doe er nog een klimpartij van 1848m bij. ja vergeleken bij de Kilimanjaro is dat natuurlijk een eitje. Er is ook een pad wat ze gemaakt hebben voor paarden, misschien iets voor jullie?
    Bij ons is het nu al warm, en het is pas 9.00 uur, in de middag zou het oplopen naar zeker 30 graden, we zullen aan jullie denken, hahaha.
    Troost jullie, vanaf morgen is het gewoon weer Hollands weer.

Geniet nog van jullie wandelingen, koude en natte voeten, windschermpjes en tenten opzetten, astronautenvoer, Ford Fiesta, Fjorden, af en toe Wifi zodat er even contact is met het thuisfront en vooral niet vergeten al die regendruppels en windkracht 11, want voor jullie het weten moeten jullie weer naar huis en dat is dan toch balen.

Maar blijf alert met dat onvoorspelbare weer van Noorwegen.

xx mam

• 05 Juni 2015 - 10:35

Jony:

Mount Skala 1848m?? Is er niet een mooie helicoptervlucht in de buurt te regelen? Weer heel iets anders, Noorwegen vanuit de lucht? Zo maar een idee hoor!

Het zal de ouderdom inmiddels wel zijn, maar ik snap niet hoe je kunt genieten van koude en natte voeten, tent die niet mee wil werken iets over een windscherm als slaapzak en getsiederrie astronautenmaaltijden!!! Wat zullen jullie je verheugen op een heerlijke hollandse pot, eigen bed en droge, schone kleding. Je hebt het zelf zo gewild!

Goed op elkaar blijven passen en gebruik al je zintuigen.
    xxxjony