Innvik - Loen - Reisverslag uit Loen, Noorwegen van A B - WaarBenJij.nu Innvik - Loen - Reisverslag uit Loen, Noorwegen van A B - WaarBenJij.nu

Innvik - Loen

Blijf op de hoogte en volg A

05 Juni 2015 | Noorwegen, Loen

Slapen in een hotel? Los van de pieken, waar kunnen ze je voor welk bedrag dan ook garanderen dat je geen jengelende kinderen, maar wel kwakkelend water op de achtergrond hoort? Wij genieten met volle teugen van ons tentje en met name van het feit dat we kunnen gaan en staan waar we willen. Douchen is bijzaak. Daar hebben we water met een soppie voor. Gisterenavond zijn we wel even ergens een bakje koffie gaan drinken en Bram heeft natuurlijk een lekker nagerecht gegeten (nahonger na zijn astronautenvoeding). Beter gezegd wat krachtvoer voor vandaag. Wat een dag! Mount Skala stond op het programma en dat hebben we geweten. Inmiddels zitten we met pijnlijke benen en voeten in de auto, maar dat was behoorlijk bergopwaarts lopen. Bergop door de sneeuw is vervelend. Zeker, omdat je niet weet wat je onder je hebt en je soms tot aan je heupen in de sneeuw staat. Bergaf door de sneeuw is verschrikkelijk. Koude, natte voeten, op je hakken leunen, maximale bovenbeenbelasting en al vermoeid van de heenreis. Oplossing Bram: Op je kont van de berg. In een van de weinige investeringen die hij hier wel wilde doen: Een waterdichte wandelbroek. Blijven kleine kindjes die broertjes. Helaas was de top onbereikbaar, weer iets met sneeuw, geen bewegwijzering en gevaarlijk, maar we zijn tot zeker 3/4 gekomen. Vanaf daar was het uitzicht minstens net zo schitterend en bovendien volop mazzel met het weer vandaag. Mocht ook wel aangezien we die 4000mm in de afgelopen 6 dagen op ons dak hebben gekregen. Mooi zonnetje, prachtig uitzicht, absoluut genieten.

Later op de dag zijn we doorgereden naar Erdaldalen. Daar hebben we nog een flinke hike langs grote rots- en ijswanden gemaakt om bij de voet van een gletsjer uit te komen. We dachten onweer te horen, maar dit bleken mini lawinetjes. Rustig maar, ver genoeg er vandaan, maar absoluut een spectaculair geluid en gezicht!

Kortom het was een vermoeiende, maar bovenal een top dag. Morgen gaan we een poging wagen om Galdhopiggen (de hoogste berg van Noorwegen) op te klimmen. Waarschijnlijk lukt het niet om tot de top te komen in verband met de sneeuw, maar we gaan zeker (verantwoord) genieten.

• 05 Juni 2015 - 20:00

Marij:

Respect!
    Ik wist wel dat het geen hotel zou worden.
    Fijn dat jullie nu eindelijk een mooie dag hebben gehad. ik ben echt benieuwd naar de foto's en ik ben stiekem ook wel jaloers op jullie om zo, in alle rust en stilte, van de natuur te kunnen genieten.
    Hopelijk zijn de beentjes morgen weer een beetje hersteld.

veel plezier
    Marij

• 06 Juni 2015 - 09:57

Jony:

Ok geen hotel! De tent past, in dit geval, ook beter bij deze vakantie. Ik heb vanmorgen de eerste foto's mogen zien.........PRACHTIG!! Ik weet niet of het verstandig was om die foto van die "hotdogrots" te laten zien aan het thuisfront..........ggggrrrrrr!!

De volgende vakantie voor jullie is de Veluwe met als basiskamp Veessen> Misschien niet zo spectaculair maar toch ook de moeite waard en veiliger.
    Pas goed op elkaar!! en blijf genieten met al jullie zintuigen.
    xxxjony

• 06 Juni 2015 - 10:01

Anna Vermeulen:

Geweldig verslag om te lezen,je kunt meteen merken dat jullie er van genieten.Dat avontuurlijke trekt jullie nou eenmaal aan .Fijn dat jullie toch voorzichtig zijn .Geniet van jullie volgend waag stuk liefs Opa En Oma X

• 06 Juni 2015 - 11:32

André Beckers:

Dag lieverds, mooie avonturen en toegegeven nergens kun je zo goed van de natuurgeluiden genieten als in een tent. Ik heb die foto's op de rotsen met gemengde gevoelens bekeken. Met rugzak en gympies op zijn rotsblok klimmen met die hoogte onder je. Welke idioot doet zoiets? De vraag stellen is hem beantwoorden. Ik wens jullie veel wandel- en klimplezier. Geniet van jullie laatste dagen. Dikke xx
    Papa

• 06 Juni 2015 - 11:40

Annemieke:

Waar halen jullie toch die energie vandaan om al die wandeltochten te volbrengen (op gympies).
    Wat zal dat afzien worden voor jullie as dinsdag, dan moeten jullie weer in het gereel lopen en dat zal niet meevallen na zoveel vrijheid.
    Weer een ervaring rijker, en veel dichter bij huis.
    Geniet nog van jullie (laatste) klim maar blijf op jullie hoede.

dikke kus
    mam

• 06 Juni 2015 - 20:28

Bob En Dymph:

Hoi,hoi.

mooi, al die goede raadgevingen en al die mensen, die met de tenen krom in de (niet natte) schoenen jullie avonturen lezen en gruwend de foto' s bekijken.
    Het gevaarlijkste, dat wij vandaag hebben ondernomen, was op een keukentrapje staan om gordijnen op te hangen!!!!
    En daarna lekker in een windje en een zonnetje in de tuin rommelen.....
    Hou het heel allemaal en geniet nog even,

Knuf Bob en Dymph

• 07 Juni 2015 - 11:58

Petra:

Lieve Allebei,

Ik heb gisteren wat foto's gezien van jullie barre tochten! Ziet er spectaculair uit! Gelukkig zijn jullie met zn tweetjes en zijn wij (lees jullie mam en twee lieve tantes) er niet bij. Van ons hadden jullie nooit maar dan ook nooit op die rots mogen zitten. Bij het zien krijg ik al het zweet in mn handen. By the way, het is wel een prachtige foto;). Geniet nog even en voor straks een voorspoedige terugreis. xx

Liefs, Petra.xx